۸ آبان ۱۳۹۶ ۰۵:۴۷
قهرمان-۳۹-ساله-پاراتکواندوی-بانوان-از-راز-موفقیت-خود-پرده-برداشت
«لیسا جسینگ»، دارنده چهار مدال طلای پاراتکواندوی جهان، می گوید با ورزش، حس هدفمند بودن پیدا می کند. وی در گفتگویی با کمیته بین المللی پارالمپیک از راز موفقیت خود پرده برداشته است.

«لیسا جسینگ»، دارنده چهار مدال طلای پاراتکواندوی جهان، می گوید با ورزش، حس هدفمند بودن پیدا می کند. وی در گفتگویی با کمیته بین المللی پارالمپیک از راز موفقیت خود پرده برداشته است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، لیسا اگرچه تا به حال چهار بار مدال طلای جهانی را به خود اختصاص داده اما در رقابت های لندن که به تازگی برگزار شده برای نخستین بار بود که در حضور دو دخترش بر روی سکوها موفق به کسب این عنوان شد.

وی در این خصوص گفت: بردن مدال طلا پیش چشم دخترانم فوق العاده بود. این بهترین احساسی است که در زندگی تجربه کرده ام. در نخستین مسابقه ام آنها را بر روی سکوها دیدم و شروع کردم به گریه کردن. بعد با خودم فکر کردم نه الان وقت گریه کردن نیست. وقتی در بازی فینال بر روی تشک رفتم احساس کردم گریه ام گرفته اما دوباره به خودم گفتم الان زمانی نیست که احساسی شوم. بنابراین به جای احساساتی شدن، ضرباتم را قوی کردم.

لیسا جسینگ در ۳۹ سالگی در صدر رده بندی باقی می ماند. وی موفقیت خود را مدیون سه عامل: کار سخت بسیار، برنامه ریزی زیاد و تمرینات بسیار ذهنی می داند.

این زن دانمارکی هر روز هفته را تمرین می کند و طبیعتا فرصت اینکه با خانواده اش باشد را از دست می دهد. بنابراین او واقعا مقید است که در بهترین شکل ممکن بدنی قرار داشته باشد و برای عزیزانش طلا به ارمغان بیاورد.

 

 


لیسا ادامه داد: وقتی در تمرینات حضور می یابم از خانواده ام دورم، از تمیز کردن خانه به دورم و نیز از غذا پختن و باید کاملا خودم را وقف رشته ام بکنم و عملکرد خوبی داشته باشم. احساس می کنم وقتی از خانواده ام دوره بوده ام پس بنابراین فقط برای کسب مدال طلا باید به میدان بروم.

این زن پاراتکواندوکار در ادامه تصریح کرد: وقتی ساعت ۱۷:۳۰ می خواهم از خانواده ام جدا شوم درست وقتی است که آنها می خواهند دور هم غذا بخورند و تکالیف خود را انجام دهند و من به خودم می گویم باید آنجا باشم تا به آنها کمک کنم اما گزینه های بسیاری پیش روی من قرار دارد. من تکواندو را انتخاب کردم و باید آن را تا پایان ادامه دهم. بنابراین باید با ۱۰۰ درصدآمادگی در رقابت ها شرکت کنم.

پاراتکواندو در رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ به طور رسمی به رشته های پارالمپیکی اضافه می شود.

لیسا با ابراز خوشحالی از این امر گفت: ورزش بیش از آنکه به ما حس رقابت دهد، حس هدفمندی در زندگی می دهد که خیلی اهمیت دارد.

کد خبر : ۲,۹۸۲
اشتراک در