۱۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۹
برگزاری نشست طرح یاران سلیمانی با حضوررییس کمیته ملی پارالمپیک و به میزبانی موزه شهدا اردبیل
 
نشست طرح یاران شهید سلیمانی با حضور دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، نوری مدیرکل بنیاد شهید و و امور ایثارگران و رئیس هیئت، سرهنگ محمدی مسئول بسیج ورزشکاران، مژگان سلطانی معاون اموربانوان اداره کل ورزش و جوانان و سرهنگ زارع معاون تربیت بدنی سپاه حضرت عباس علیه السلام، مسئولین تربیت بدنی نیروهای نظامی و انتظامی استان در محل موزه شهدای اردبیل برگزار شد.
در این جلسه سردار کارگری با تشریح طرح یاران شهید سلیمانی گفت: هدف اصلی این طرح جذب جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرزها به ورزش است. ما به منظور حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روحی جانبازان و خانواده آنان، تقویت کمی و کیفی حضور جانبازان در تیم های ملی پارالمپیکی و الهام بخشی آنان در ورزش کشور این طرح را برنامه ریزی کردیم.
دکتر کارگری افزود: کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون های ورزشی پارالمپیکی، تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح (سپاه، ارتش، فراجا)، تربیت بدنی نیروهای مسلح و اداره کل ورزش و جوانان و هیئت جانبازان و معلولین استان اعضای تشکیل دهنده در این طرح هستند.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: در مرحله اول این طرح از طریق فراخوان، نسبت به شناسایی جانبازان علاقمند و متقاضی ورزش اقدام می شود و در ادامه لیست افراد متقاضی در رشته های ورزشی موردنظر با مشخصات کامل فردی جهت مشاوره و تعیین رشته و کلاس بندی پزشکی به فدراسیون و هیئت های پارالمپیکی معرفی می شوند که موجب تشکیل پرونده پزشکی ورزشی برای کلیه جانبازان عزیز خواهد شد.
دکتر کارگری عنوان کرد: در صورتی که فردی کلاسبندی مورد نیاز را احراز ننماید، فدراسیون پارالمپیکی، جانباز مذکور را جهت اخذ خدمات ورزشی در حوزه ورزش همگانی به تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تربیت بدنی یگان خدمتی وی معرفی و هیئت استانی پارالمپیکی نیز آن ها را در اولویت اول ورزش همگانی قرار می دهد.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پایان اولویت رشته های ورزشی را شنا، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان، وزنه برداری، جودو، تنیس روی میز، تکواندو، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر برشمرد.
اسبقیان رئیس فدراسیون در این جلسه از دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک برای حضور در این نشست و از همکاران و معاونین امور بانوان و ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان، مسئول بسیج، نیروهای مسلح و همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تشکیل این جلسه در موزه شهدا تشکر و قدردانی کرد و گفت: فلسفه طرح یاران شهید سلیمانی که توسط دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک طراحی شده است، باعث افزایش بار فرهنگی و ورزشی ورزشکاران پارالمپیکی خواهد شد و بار معنوی ورزش پارالمپیکی را بیشتر خواهد کرد. جانبازی که در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی به درجه رفیع جانبازی نائل شده است، به طور حتم تفکر معنوی او به سایر ورزشکاران نیز منتقل خواهد شد‌.

 

جلسه  2
جلسه  1

جلسه  7
جلسه  6
جلسه  5
جلسه  4
جلسه  3

 
کد خبر : ۵,۹۵۹
اشتراک در