۶ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۳۴
استقبال از فریجی‌ها‌ در آستانه سال نو میلادی
در فاصله چند روزه تا آغاز سال نو میلادی نمادهای عروسکی پاریس ۲۰۲۴ با اقبال عمومی روبه‌رو شده‌اند.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، فریجی‌ها، دو نماد عروسکی بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳  پرفروش شده‌اند.

«ادوارد باردون» صاحب امتیاز و مدیر فروشگاه‌های رسمی رویداد پاریس ۲۰۲۴، با ابراز رضایت از استقبال عمومی از عروسک‌ بازی‌ها در سال جاری میلادی گفت: «فریجی‌ها در جشن‌های پایان سال موفقیت چشمگیری داشته‌اند، آنها همه‌جا خریدار دارند؛ در فروشگاه رسمی بازی‌ها، هم به صورت آنلاین و هم در سوپرمارکت‌ها. در دسترس بودن فریجی‌ها برای همه افراد نشان دهنده شاخص بودن این محصول است.»

از ۱۵ تا ۷۸۹ یورو

بیش از دو هزار عروسک فریجی ویژه‌ی جشن کریسمس و آغاز سال نو میلادی تولید شده که بسیاری از آنها به فروش رفته‌اند. این دو عروسک در اندازه‌هایی متفاوت از ۱۰ سانتی‌متر تا یک‌و‌نیم متر تولید شده‌اند و قیمت آنها نیز از ۱۵ تا ۷۸۹ یورو متغیر است.
 
گفتنی است، فریجی با الهام از کلاهی فرانسوی طراحی شده است که در ارزش‌‌ها و فرهنگ فرانسه به عنوان نماد آزادی شناخته می‌شود. نام این کلاه مخروطی شکل، (که راس بالایی آن انحنایی رو به پایین دارد) وام گرفته از نام یکی از پادشاهان دوران باستان است. این سرپوش، از زمان تأسیس کلیسای جامع نوتردام در سال ۱۱۶۳ میلادی در تاریخ این کشور وجود داشته و روح انقلاب جمهوری فرانسه را نشان می‌دهد. جنس پارچه این عروسک‌ها از مواد قابل بازیافت و صددرصد طبیعی‌ تهیه شده است و شرکت «جیپسی« (برندی معروف در تولید عروسک و اسباب بازی) با همراهی شرکت «دودو» در تولید آن مشارکت دارند.
فریجی، نماد بازی‌های پارالمپیک پاریس، با وجود محدودیت جسمی، با افتخار در حال دویدن است و به همه نشان می‌دهد که ورزش ابزاری برای تحرک و پویایی‌ست.
 
کد خبر : ۶,۳۵۵
اشتراک در
کلیدواژه ها: فریجی،پارالمپیک پاریس