۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۰۹:۴۳
رونمایی از  پوستر بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس و نمایش آن در موزه "ورسای"
از پوستر مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به طور رسمی رونمایی شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از وب‌سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک، پوستر رسمی رویداد پاریس ٢٠٢۴ از امروز سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه به مدت پنج روز، برای بازدید عمومی در موزه «ورسای» پاریس به نمایش گذاشته شده است. 

 

به گفته «اوگو گاتونی» تصویرگر مشهور فرانسوی و مدیر تیم طراحی این پوستر برای خلق و تولید این اثر در مدت شش ماه، دو هزار ساعت زمان صرف شده است.
این پوستر نمادین به صورت دو قابِ پیوسته و مکمل یکدیگر طراحی شده است که یک تصویر آن به المپیک و دیگری پارالمپیک تعلق دارد و در مجموع یک داستان مشترک از رویداد پاریس ۲۰۲۴ را روایت می‌کند، همان‌طور که شعار این دوره‌ی بازی‌های المپیک و پارالمپیک، به صورت مشترک، «بازی‌هایی برای همه» است. 

 

در طرح این اثر، نمادهای اصلی بازی‌های پارالمپیک و المپیک ٢٠٢۴، محل‌های مختلف برگزاری مسابقات مانند ورزشگاه «استاد دو فرانس» و همچنین بناهای مهم تاریخی پاریس از جمله «برج ایفل و دروازه پیروزی» را با استفاده از رنگ‌هایی زنده و درخشان دیده می‌شود. 

 

یکی از ویژگی‌های این پوستر استفاده از جزئیات زیبا و نمادین است، به طوری که همه ۴٧ رشته‌‌ی ورزشی حاضر در بازی‌های المپیک (٢٩ رشته) و پارالمپیک (١٨ رشته) پاریس ۲۰۲۴ در آن به تصویر کشیده شده‌اند. 
همچنین در این تصاویر ٨ عروسک فریجی، مسکات بازی‌ها، نیز دیده می‌شود. 

 

در پوستر اختصاصی پارالمپیک، سه آجیتویی که نماد آن هستند و نمادی از استوک‌مندویل -زادگاه بازی‌های پارالمپیک- نیز دیده می‌شود. 
پوستر رسمی رویداد پاریس ٢٠٢۴ از امروز در موزه پاریس و به صورت آنلاین در وب‌سایت فروشگاه بازی‌های المپیک و پارالمپیک برای خرید در دسترس است. 
جزئیات بیشتر این پوستر را می‌توانید در وب سایت پاریس ۲۰۲۴ ببینید‌.
 
کد خبر : ۶,۵۲۲
اشتراک در