۱۸ تیر ۱۴۰۳ ۱۲:۳۹
پاراصخره نوردی به رشته های بازی های پارالمپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ اضافه شد
کمیته بین المللی پارالمپیک از افزوده شدن رشته پاراصخره نوردی به بازی های پارالمپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از سایت IPC، رشته پاراصخره نوردی برای اولین بار در زمره رشته های حاضر در بازی های پارالمپیک قرار گرفت و بازی های لس آنجلس ۲۰۲۸ اولین رویداد در سطح پارالمپیک برای این رشته خواهد بود.

 

رشته پاراصخره نوردی از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون بین المللی صخره نوردی (IFSC) آغاز کرد و تاکنون ۲۷ کشور در این رشته فعالیت دارند. در حال حاضر مسابقات این رشته به صورت سالانه در سطح جام جهانی و دو سال یکبار در سطح قهرمانی جهان برگزار می شود.کمیته بین المللی پارالمپیک نیز از سال ۲۰۱۷ این رشته را به رسمیت شناخت.

 

برای باز ی های پارالمپیک لس آنجلس ۳۳ رشته کاندید بودند که ۲۲ رشته از قبیل فوتبال نابینایان، بوچیا، گلبال، پاراتیراندازی با کمان، پارادو و میدانی، پارابدمینتون، پاراکانو، پارادوچرخه سواری، پاراجودو، پاراوزنه برداری، پارارویئنگ، پاراشنا، پاراسوارکاری، پاراتنیس روی میز، پاراتکواندو، پاراترای اتلون، پاراتیراندازی، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، راگبی با ویلچر و تنیس با ویلچر انتخاب شدند.

 

از میان دو رشته پاراصخره نوردی و پاراموج سواری نیز پس از بررسی های انجام شده رشته پاراصخره نوردی به عنوان بیست و سومین رشته به مجموع رشته های حاضر در بازی های لس آنجلس ۲۰۲۸ افزوده شد.
کد خبر : ۶,۷۵۴
اشتراک در