۲۳ تیر ۱۴۰۳ ۱۶:۴۸
​ایران و برزیل: دو قهرمان والیبال نشسته جهان، با مسیرهایی متفاوت در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴
با برگزاری آخرین مراحل آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، سازمان جهانی پاراوالیبال در یادداشتی به حضور چشمگیر تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان در این رقابت‌ها اشاره کرده است.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و نقل از وب‌سایت سازمان پاراوالیبال، در این یادداشت به رقابت تیم‌های والیبال نشسته ایران و بزریل برای کسب عنوان قهرمانی مردان و زنان پارالمپیک پیش‌رو پرداخته شده است. 

‌‌"تیم‌های ملی مردان ایران و زنان برزیل، دو قهرمان والیبال نشسته جهان، خود را برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ آماده می‌کنند تا از هشتم تا هفدهم شهریورماه ١۴٠٣ در ورزشگاه پاریس شمالی (North Paris Arena) به میدان بروند. 

ایران تیم قدری در والیبال نشسته مردان است، قصد دارد در پاریس ٢٠٢۴ هم، یک بار دیگر برتری خود در پارالمپیک را به اثبات برساند و از سرمایه خود، یعنی عنوان قهرمانی‌اش، دفاع کند.

در مقابل، تیم ملی والیبال نشسته زنان برزیل هم با اولین قهرمانی جهانی خود در سال ٢٠٢٢، اشتیاق بسیاری برای رسیدن به اوج موفقیت در بازی‌های پارالمپیک را دارد. 

در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴، هر کدام از این دو تیم ماجراجویی منحصربه‌فرد خود را خواهند داشت و البته هدف هر دو در نهایت دستیابی به نشان طلای پارالمپیک است. 


تلاش ایران برای هشتمین طلای پارالمپیک

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهانی به میزبانی بوسنی و هرزگوین در سال ٢٠٢٣ (با یک سال تعویق) به هشتمین عنوان قهرمانی جهان خود (از مجموع یازده بار حضور) دست یافت و مسیرش را برای رقابت در پارالمپیک ٢٠٢۴ پاریس هموار کرد. 

ملی‌پوشان ایران در همه مسابقات پیش از پارالمپیک به پیروزی قاطع دست یافته‌اند؛ از جمله رقابت‌های قهرمانی منطقه آسیا در قزاقستان، بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و جام‌جهانی والیبال نشسته قاهره در سال ٢٠٢٣. 

تیم ملی مردان ایران از حضور ستارگانی مانند داوود علیپوریان و مرتضی مهرزاد بهره‌مند است، این ترکیب فوق‌العاده از استعداد، تجربه و استراتژی با هدایت  سرمربی ارزشمند خود، هادی رضایی همواره می‌درخشد. 

ماموریت ایران در پاریس، کسب هشتمین مدال طلای پارالمپیک است تا یک نشان خوش‌رنگ دیگر به مجموع ٩ مدال (هفت طلا و دو نقره) والیبال نشسته ایران در بازی‌های پارالمپیک اضافه شود."

 

کد خبر : ۶,۷۶۶
اشتراک در