۸ مهر ۱۴۰۳ ۱۰:۱۷
داور بین المللی والیبال نشسته: دریافت بج بین المللی داوری از بازی های پاریس/ دیدارهای والیبال نشسته پاریس ۲۰۲۴ با کمترین حاشیه برگزار شد
مهدی نویدی داور بین المللی والیبال نشسته از کشورمان به عنوان یکی از داوران مدعو از سوی سازمان جهانی پاراوالیبال، قضاوت کننده دیدارهای بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ بود.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، نویدی دراین خصوص گفت: از سال ۱۳۸۰ فعالیتم را به عنوان داور آغاز کردم و سال ۱۳۹۲ توانستم در والیبال ایستاده مدرک داوری بین المللی بگیرم و در سال ۱۳۹۵ نیز موفق به کسب مدرک داوری در والیبال نشسته شدم.

 

وی افزود: فرآیند انتخاب داوران برای قضاوت دیدارهای والیبال نشسته بازی های پاریس ۲۰۲۴ از تابستان سال گذشته آغاز شد و در ابتدا ۱۸ داور برای حضور در این رویداد کاندید شدند و در ابتدای سال جدید میلادی در نهایت اسامی ۱۳ داور منتخب اعلام شد که از قاره آسیا من و یک داور از قزاقستان نیز حضور داشتیم.

 

نویدی خاطر نشان کرد: این اولین تجربه قضاوت من در بازی های پارالمپیک بود و با اینکه سال گذشته دیدارهای بازی های پاراآسیایی هانگژو و نیز مسابقات قهرمانی جهان را قضاوت کرده بودم، این رویداد از نظر سطح و کیفیت برگزاری بسیار متفاوت بود.

 

داور بین المللی والیبال نشسته گفت: دیدارهای والیبال نشسته در بازی های پاریس ۲۰۲۴ بسیار کم حاشیه بود و جالب است بدانید در تمام بازی ها تنها یک کارت زرد استفاده شد و اعتراضات نیز بسیار کم بود و این مساله نشان دهنده دقت زیاد تیم ها به مسائل فنی و نیز انتخاب درست فدراسیون جهانی در خصوص داوران است.

 

داور

وی افزود: در جریان این بازی ها من ۴ بار به عنوان داور اول، ۳ بار به عنوان داور دوم و ۲ بار هم به عنوان داور ذخیره حضور داشتم و این تجربه افتخار بزرگی برای من به شمار می رود و امیدوارم که با عملکردم توانسته باشم نماینده خوبی برای ورزش کشورم بوده باشم.

 

نویدی تصریح کرد: من به همراه سه داور دیگر از کشورهای مصر، فرانسه و اسلوونی موفق به کسب بج بین المللی و نشان سازمان جهانی پاراوالیبال شدیم که این اتفاق در جریان برگزاری بازی های پاریس ۲۰۲۴ و از سوی کمیته داوران سازمان جهانی اتفاق افتاد. این نشان بالاترین نشان داوری در این رشته هست و امیدوارم که سایر دوستانی که در این خصوص کاندید هستند نیز به زودی موفق به دریافت آن بشوند.

 

داور بین المللی والیبال نشسته در پایان گفت: کسب هشتمین عنوان قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان افتخار بسیار بزرگی بود و دل مردم را شاد کرد و این موفقیت بزرگ را به  خانواده بزرگ ورزش پارالمپیک ایران به ویژه کادر فنی و اعضای تیم ملی والیبال نشسته تبریک می گویم.
کد خبر : ۶,۹۶۱
اشتراک در