۲۴ مهر ۱۴۰۳ ۱۴:۳۷
نماینده یونسکو در پیامی تصویری روز ملی پارالمپیک را تبریک گفت
فیلیپ مولر ورث، مدیر ورزش گروه علوم انسانی و اجتماعی و دبیر تربیت بدنی و ورزش کمیته بین دولتی یونسکو، با صدور پیامی تصویری روز ملی پارالمپیک را تبریک گفت.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در متن این پیام که به صورت ویدئوی منتشر شده آمده است:

 

"سلام به همگی! 
برای اینجانب مایه مباهات است که امروز از دفتر مرکزی یونسکو در شهر پاریس با شما سخن می گویم.
با عنایت به برگزاری جلسه امروز هیئت اجرایی یونسکو، فرصت را مغتنم شمرده و از این طریق به ورزشکاران پارالمپیکی بابت عملکرد فوق العاده آنها در بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ تبریک می گویم .

 

همچنین تبریک فراوان به خانواده ها، مربیان، کمیته ملی پارالمپیک ایران و مسئولین برگزاری این جشنواره گردهمایی جوانان برای برپایی جشن روز ملی پارالمپیک ایران بسیار شگفت آور است .

 

برپایی این جشن نشان از تعهد آن کشور به ترویج رشته های ورزشی بعنوان ابزاری قدرتمند برای افزایش مشارکت در بخش توان یابان است. 
جهانیان نیز این توانمندی را ارج می نهند؛ حدود ۲ ماه قبل و پیش از آغاز بازی های پارالمپیک، یونسکو و کمیته بین المللی پارالمپیک کنفرانس بین المللی با موضوع "ورزش پارالمپیک و مشارکت جویی افراد دارای معلولیت" را برگزار نمودند. 

 

دفتر مرکزی یونسکو میزبان وزرا، کارشناسان ورزش های پارالمپیکی و نمایندگان جنبش پارالمپیک بود که برای تبادل نظر در رابطه با تجارب مفید، ارائه پیشنهاد و همچنین بیان چالش های پیش روی افراد توان یاب در کنار یکدیگر جمع شده بودند؛ البته مایه خرسندی است که در این گردهمایی کمیته ملی پارالمپیک ایران نیز حضور داشت.  

 

کمیته ملی پارالمپیک ایران در راستای ترویج ورزش همگانی فعالیت نموده است و این کار را با انجام پروژه های گسترده با هدف مشارکت جویی در جامعه و بهبود وضع سلامت افراد توان یاب در سطح کشور انجام می دهد. 

 

حال شاید این سئوال ایجاد شود که چرا یونسکو با چنین اقدامات مبتکرانه ای همراهی می نماید. 
یونسکو بعنوان بخش پیشرو در حوزه تربیت بدنی و ورزش سازمان ملل همواره سطح مشارکت جویی را ترویج و ارتقاء می دهد و بر روی ورزش بعنوان محرکی برای مشارکت جویی، آموزش و برابری در جهت تندرستی در زمان حیات آنهم بواسطه انجام اقدامات ورزشی سرمایه گذاری می نماید. 

 

برنامه تندرستی در زمان حیات بدنبال آن است تا ورزش فراگیر، مناسب سازی شده و قابل دسترس برای همگان باشد. 
در حال حاضر یک میلیارد و سیصد میلیون نفر در جهان دارای معلولیت هستند و متاسفانه از هر سه دانش آموز دارای معلولیت یک نفر به امکانات ورزشی در مدارس دسترسی ندارد .

 

در کنفرانس برگزار شده برای مشارکت جویی با توان یابان اعلام کردم که یونسکو و کمیته بین المللی پارالمپیک برنامه "فراخوان اقدام بازی های پاریس ۲۰۲۴" را تدوین نمودند. جمع بندی توصیه های اصلی ارائه شده در کنفرانس را می توان به پیشبرد تغییرات نوین در خط مشی ورزشی و همچنین بالابردن میزان سرمایه گذاری در بخش ورزش توان یابان و مشارکت در حوزه افراد دارای معلولیت عنوان نمود.

 

این سند خواستار تایید و حمایت هرچه بیشتر از کمیته های ملی پارالمپیک، حضور فعالانه افراد دارای معلولیت در فرایند سیاست گذاری، تقویت همکاری ها بین سازمان های ورزشی و ذینفعان مختلف به منظور مهیا ساختن امکان شرکت در فعالیت ورزشی و تربیت بدنی برای افراد دارای معلولیت بصورت برابر و همچنین افزایش زیرساخت های مناسب سازی شده و پوشش خبری از افراد دارای معلولیت می باشد .

جشنواره امروز حاکی از تعهد ایران به ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت است و به خوبی همه شما را ترغیب می نماید تا همچنان در راستای توسعه این اقدام مهم تلاش نمائید و در اجرای برنامه فراخوان پاریس ۲۰۲۴ با ما همراه شوید. "

 

از شما بسیار سپاسگزارم
امیدوارم از این جشنواره لذت ببرید.

 

برای مشاهده پیام ویدئویی کلیک کنید

 

کد خبر : ۶,۹۸۴
اشتراک در