۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۰۴
لیلی-توکلی---جام-بین-قاره-ای-محک-پارالمپیکی-خوبی-برای-والیبال-نشسته-بانوان-ایران-است
نایب رئیس بانوان انجمن والیبال نشسته گفت با توجه به نهایی شدن تیم های شرکت کننده در مسابقات جام بین قاره ای چین، حضور در این رقابتها می تواند برای تیم ایران که پارالمپیک برزیل را در پیش دارد و اعزام برون مرزی هم طی یک سال گذشته نداشته، محکی خوبی باشد.

 نایب رئیس بانوان انجمن والیبال نشسته گفت با توجه به نهایی شدن تیم های شرکت کننده در مسابقات جام بین قاره‌ای چین، حضور در این رقابتها می تواند برای تیم ایران که پارالمپیک برزیل را در پیش دارد و اعزام برون مرزی هم طی یک سال گذشته نداشته، محکی خوبی باشد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، اواخر اسفندماه مسابقات والیبال نشسته جام بین قاره ای در چین برگزار می شود. این رقابتها با حضور تیم‌های بزرگی از پنج قاره  و از جمله ایران در هر دو بخش مردان و زنان پیگیری می شود.

در فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز این رقابتها، تیم‌های شرکت کننده در هر دو بخش مردان و زنان نهایی و توسط برگزارکنندگان مسابقات معرفی شدند.

بر این اساس برزیل، کانادا، کنیا، مصر، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، هلند، روسیه، روآندا، اسلوونی، اوکراین و آمریکا در کنار ایران و چین،  ۱۵تیمی هستند که برگزارکننده مسابقات والیبال جام بین‌قاره‌ای در بخش بانوان خواهند بود.

این رقابت ها ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. گروه بندی مسابقات و اینکه ایران در چه گروهی و با چه تیم هایی دیدار خواهد داشت، هنوز مشخص نیست اما آنچه مسلم است حضور در این رقابتها بهترین فرصت برای محک زدن اعضای تیم والیبال نشسته بانوان است که بعد از بازی های پاراآسیایی و کسب سهمیه پارالمپیک، حضور برون‌مرزی دیگری را تجربه نکرده اند.

لیلی توکلی، نایب رئیس بانوان انجمن والیبال نشسته بانوان، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک ضمن اشاره به این موضوع اظهار داشت: قطعا بعد از گروه بندی مسابقات، بهتر می‌توان در مورد مسابقات و نتیجه ای که می تواند برای تیم اعزامی ایران داشته باشند، نظر داد اما آنچه مسلم است دیدار ایران با چند تیم از چهارده تیم دیگر شرکت کننده در مسابقات جام بین قاره ای قطعی است و همین تدارکی خوب برای ما به حساب می آید.

 

 


وی تصریح کرد: همه تیم های شرکت کننده در مسابقات جام بین قاره ای جزو بهترین ها هستند و دیدار با هر یک از این تیم‌ها می تواند برای تیم ایران تجربه خوبی به همراه داشته باشد. ضمن اینکه از  دیدار با این تیم‌ها، سطح اعضای حاضر در تیم فعلی والیبال نشسته و اینکه تمرینات اخیر چه تاثیری روی روند آماده سازی آنها داشته، مشخص خواهد شد و آن زمان می‌توان تصمیم گیری بهتری در مورد ادامه روند تمرینات تا پارالمپیک گرفت.

نایب رئیس انجمن والیبال نشسته بانوان با اشاره به چهار اردویی که در راستای آماده سازی حضور در پارالمپیک و مسابقات جام بین قاره ای برای تیم ملی برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در این مراحل اردو، عمده برنامه مربیان آماده سازی روحی و روانی بازیکنان بود و اینکه بتوانند در هر موقعیتی و در دیدار با هر تیمی، آنچه آموزش دیده اند را به خوبی اجرا کنند. درست است که تعیین تاکتیک تا حد زیادی به رقیب بستگی دارد اما در مورد تکنیک نه؛ باید بازیکنان از نظر روانی به مرحله ای برسند که از نام تیم های بزرگی مثل آمریکا، آرژانتین یا برزیل نهراسند و فقط به فکر بهترین نمایش باشند.

توکلی با یادآوری نایب قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در بازی های پاراآسیایی کره جنوبی گفت: باید در جام بین قاره ای عملکردی به مراتب بهتر داشته باشیم. اگر غیر از این شود باید روند تمرینات بازنگری شود.

کد خبر : ۱,۱۱۳
اشتراک در