روز گذشته کمیته بین الملی پارالمپیک از برند جدید این سازمان رونمایی کرد.
روز گذشته کمیته بین الملی پارالمپیک از برند جدید این سازمان رونمایی کرد.
این اقدام با هدف تقویت و تاثیر گذاری بیشتر برند IPC در سطح جهانی، ارتباط و تاثیر پذیری در جنبش پارالمپیک و پیشبرد اهداف حقوق بشر صورت گرفته و شاهد تغییراتی چون تغییر رنگ و اندازه سمبل پارالمپیک یا " آجیتوس" هستیم و همچنین عبارت " تحول با ورزش آغاز می شود" نیز به آن افزوده شده است.
با رونمایی از برند جدید و عبارت IPC ، کمیته بین المللی پارالمپیک در مقیاس جهانی بدنبال آن است تا از ورزش بعنوان عامل تسهیلگر در تغییر گرایشات و ایجاد فرصت های بیشتر برای افراد دارای معلولیت بهره گیرد.
از سال ۲۰۰۴ ، زمان رونمایی نشان IPC، ، این اولین بار است که تغییراتی دراین برند صورت می گیرد و برای تحکیم شکل ظاهری آجیتوس و تثبیت آن در عصر دیجیتال، رنگهای جدید که با روحیه با نشاط جنبش پارالمپیک مطابقت دارند با شکل نوشتاری جدید و با حالتی کشیده، ارائه شده اند و این تغییرات روحی تازه به برند IPC می بخشد.
در راستای تکمیل این فرایند، IPC در هفته های آتی اقلام خود را با برند جدید ارائه خواهد نمود و آغاز این اقدام از نشست مجمع عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک که در هفته جاری با حضور ۵۰۰ تن از اعضا و ذینفعان در شهر بن آغاز می شود، کلید خواهد خورد .
گریک اسپنس، مدیر ارشد ارتباطات و بازاریابی IPC در این خصوص گفت : " برند پارالمپیک از پتانسیل لازم برای مبدل شدن به ابزاری قدرتمند برای ایجاد تغییر در جهان برخوردار است و باعث بهبود سطح زندگی یک میلیارد نفر از افراد دارای معلولیت در جهان می شود.
در راستای تحقق این امر، باید افراد بیشتری با جنبش پارالمپیک همراه شوند؛ هدف آن را درک نمایند و با تاثیر آن در تغیرات جهانی آشنا شوند.
لذا بدنبال اجرای استراتژی جدید خود در قبال برند؛ در نمای ظاهری آن تغییراتی ایجاد کرده و عبارتی که بیانگر موضع IPC در سطح جهانی است را برای ایجاد دنیایی مشارکت پذیر از طریق ورزش معلولین ارائه نمودیم."