۱۸ دی ۱۴۰۲ ۱۷:۰۴
آیین تجلیل از مدال آوران بازی های پاراآسیایی هانگژو به همت شهرداری تهران برگزار شد
صبح امروز دوشنبه ۱۸ دی ماه، آیین تجلیل از مدال آوران بازی های پاراآسیایی هانگژو به همت شهرداری تهران و در محل سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در این مراسم که با هماهنگی میان کمیته ملی پارالمپیک و شهرداری تهران برگزار شد، دکترعلیرضا زاکانی شهردار تهران، دکترغفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک و سایر مسئولان این کمیته، دکتر چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و اعضای این شورا، دکتر کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان و نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، اسبقیان رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی، ساعی رییس فدراسیون تکواندو، قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز، شعبانی بهار رییس فدراسیون تیراندازی با کمان،  به‌همراه مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی و اعضای کادر فنی رشته‌های مختلف حضور داشتند.

در ابتدا حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در این مراسم گفت: این افتخارآفرینی بی‌نظیر بود و برای اولین بار نایب‌قهرمان شدیم و این اتفاق رخ نمی‌داد مگر با رشادت ورزشکاران این رشته.

وی افزود: با توجه به شرایط جامعه و این که بخشی از جامعه افراد معلول هستند، و با توجه به نگاه ویژه شهردار برای ایجاد تحول، ورزش می‌تواند ابزاری برای تحول باشد. شهرداری ٤ مرکز ویژه جانبازان و معلولان برای ورزش این عزیزان اختصاص داده است. در راستای ایجاد تحول نرم، مسابقات پاراآسیایی قهرمان شهر را در ٨ رشته ورزشی مردان و زنان برگزار کردیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، عنوان کرد: علاوه بر کسب مقام نایب‌قهرمانی، موضوعات فرهنگی جالبی هم در هانگژو رقم خورد از جمله تعصب روی پرچم و تقدیم مدال‌ها به شهدای غزه. امروز برای تجلیل از افتخارآفرینان دور هم جمع شده‌ایم، شما افتخار ایران و انگیزه‌ای برای جوانان این کشور هستید، شهرداری با برگزاری این مراسم به‌دنبال تشویق جوانان به ورزش هستند.

جلسه

در بخشی از این مراسم از خانواده شهید سید رضی موسوی، شهید هادی شجاع، تجلیل به‌عمل آمد، همچنین در ادامه از مدال‌آوران رشته‌های مختلف در هانگژو و همچنین تعدادی از پیشکسوتان حوزه ورزش جانبازان و توان‌یابان تجلیل شد.

در مراسم امروز به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به‌ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۵۰ میلیون تومان در رشته‌های انفرادی اهدا شد، همچنین به مدال‌آوران در رده تیمی به‌ترتیب با ۷۰ میلیون برای طلا، ۵۰ میلیون برای نقره و ۳۰ میلیون برای برنز تجلیل به‌عمل آمد، ضمن اینکه به سرمربیان نیز ۳۰ میلیون اهدا شد.

در پایان این مراسم دکتر غفور کارگری با اهدا لوح سپاس از دکتر زاکانی شهردار تهران به سبب تجلیل از مدال آوران بازی های پاراآسیایی هانگژو توجه به حوزه ورزش پارالمپیک قدردانی کرد.

کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز در رده‌بندی مدالی در جایگاه دوم قرار گرفت و برای نخستین بار این رتبه را به خود اختصاص داد.

 
کد خبر : ۶,۳۸۳
اشتراک در
گزارش تصویری/ آیین تجلیل از مدال آوران بازی های پاراآسیایی هانگژو
Loading