۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۳۷
دکتر کارگری درآیین "حدیث سرآمدان": همه اعضای کاروان " فرزندان ایران" سرآمد هستند
درآیین تجلیل از برترین های فرهنگی کاروان ایران در بازی های پاراآسیای هانگژو از ۶۷ نفر در پنج بخش جانبازان، فداکاران، وقار و عفاف، تحکیم خانواده و اخلاق و معنویت تقدیر بعمل آمد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، دکتر غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک در مراسم تجلیل از چهره های برتر فرهنگی تصریح کرد که هدف از برگزاری آیین "حدیث سرآمدان" انجام حرکتی نمادین و فرهنگ ساز در ورزش کشور است.

 

رییس کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه ورزش جانبازان و توان‌یابان مولود دهه فجر است و قبل از انقلاب وجود نداشت، اظهار داشت: مراسم امروز، بزرگداشت جوانمردی، وقار، پهلوانی، عفت و ... است. امام خمینی (ره) می‌فرمایند که ورزشکاران باید سفیران انقلاب باشند. همچنین مقام معظم رهبری عنوان می‌کنند روح ورزش، سه مقوله ایمان و تقوا و پاکدامنی است. ایشان در دیدار با مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، از ورزشکاران تشکر کردند که این یک جهت دهی به ما نیز محسوب می‌شود. ایشان در واقع شعار کاروان ایران را تبیین و تفسیر کردند.

 

وی افزود: ما از سرآمدان ورزش کشور در حوزه فرهنگی تقدیر می‌کنیم. از نظر من همه اعضای کاروان ایران سرآمد هستند. آنها بی نظیر ترین نتیجه تاریخ ورزش ایران را رقم زدند. آنها یک کاروان با بصیرت و بدون حاشیه بودند و با افتخار به ایران بازگشتند. ما غیرت، از خودگذشتگی و ... را در کاروان ایران دیدیم. ورزشکار تمام آرزویش این است که مدال بگیرد. البته شاهد این بودیم که به خاطر تیمشان، از حق و مدال خودشان گذشتند.

 

رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت: همه سرآمد هستند، اما امروز از برخی از آنها به صورت نمادین تجلیل می‌شود. ما می‌خواهیم یک حرکت نمادین و فرهنگ ساز در ورزش انجام بدهیم و ارزش‌گذاری خودمان را به این موضوع اختصاص بدهیم. امیدوارم همه مسئولان در ورزش به این موضوع عنایت خاصی داشته باشند و اگر روش خوبی است، شاهد گسترش آن باشیم.

 

دکترکارگری در پایان گفت: ما در پنج گروه همه اعضای کاروان ایران را مورد تقدیر قرار می‌دهیم. گروه اول جانبازان هستند که برای دین و حراست از سرزمین و دفاع از مردم، سلامتی جسمانی خود را از دست دادند. گروه دوم ورزشکارانی هستند که از حق و مدال خودشان برای بالا رفتن تیمشان گذشتند. گروه سوم آنهایی هستند که سبک زندگی اسلامی دارند و فرزندآوری کرده‌اند. همچنین در گروه‌های چهارم و پنجم از آنهایی که عفاف و اخلاق و بصیرت و پهلوانی و غرور ملی را نشان دادند، تقدیر می‌شود و امیدواریم این مراسم سرآغاز برای یک تحول و پیشرفت دیگر در عرصه ورزش قدرتمند ایران باشد.
 
کد خبر : ۶,۴۵۳
اشتراک در
گزارش تصویری/ نخستین آیین «حدیث سرآمدان» | تقدیر از برترین‌های فرهنگی کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو
Loading