۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲
news| paralympic| آغاز کار رسمی ستاد بازی‌های پاراآسیایی جوانان تاشکند ۲۰۲۵
نخستین نشست هماهنگی ستاد بازی‌های پاراآسیایی جوانان تاشکند ۲۰۲۵ امروز در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، نخستین جلسه هماهنگی ستاد پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان، امروز ۱۹ فروردین ماه، با حضور مدیران و مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و همچنین نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی جانبازان و توان‌یابان، نابینایان و کم‌بینایان، تنیس روی میز و بدمینتون برگزار شد.
در این نشست موارد مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد فدراسیون‌های ورزشی همکار با کمیته ملی پارالمپیک بر اساس برنامه‌ریزی‌ و زمان‌بندی‌های صورت گرفته به اجرای رویدادهای مربوطه از جمله برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور و اردوهای تیم ملی بپردازند.
پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان (بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۲۵ – مهر ۱۴۰۴) به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می‌شود.
این نخستین بار است که مسابقات چندرشته‌ای در منطقه آسیای مرکزی برگزار می‌شود و براساس پیش‌بینی‌ها، تاشکند پذیرای ۱۰۰۰ ورزشکار از ۴۵ کشور در قاره کهن خواهد شد که در ۱۳ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 
چهارمین دوره این بازی‌ها، آذر ماه ۱۴۰۰، با حضور بیش از ۷۰۰ ورزشکار جوان از ۳۰ کشور، در ۹ رشته ورزشی به میزبانی منامه بحرین برگزار شد که در پایان، کاروان ایران با ۱۱۱ ملی‌پوش و کسب ۱۴۴ مدال (۵۱ طلا، ۵۸ نقره و ۳۵ برنز) به عنوان قهرمانی دست یافت. کاروان ورزشی جوانان کشورمان، در سه دوره پیشین این رویداد پاراآسیایی نیز در رده دوم بازی‌ها قرار گرفته است.

 

رسانه جدید

 

کد خبر : ۶,۵۷۵
اشتراک در
کلیدواژه ها: بازی‌های پاراآسیایی جوانان تاشکند