۱ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۵۵
رونمایی از ١٠ رشته ورزشی بازی‌های پاراآسیایی جوانان ٢٠٢۵ تاشکند/ ورزش محبوب ازبک‌ها اضافه شد
کمیته پارالمپیک آسیا اسامی رشته‌های ورزشی بازی‌های پاراآسیایی جوانان ٢٠٢۵ را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و نقل از وب‌سایت پارالمپیک آسیا، ١٠ رشته ورزشی در برنامه ورزش‌های پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان ٢٠٢۵ قرار گرفت. 
بر این اساس، رشته‌های پارادوومیدانی، پارامچ‌اندازی، پارادوچرخه‌سواری، گلبال، پاراجودو، پاراوزنه‌برداری، پاراشنا، پاراکانو، پاراتکواندو و پاراروئینگ آکادمیک در فهرست برنامه‌ مسابقات تاشکند ٢٠٢۵ قرار گرفتند. 

 

همه‌ی رشته‌های ورزشی این فهرست، به غیر از پارامچ‌اندازی در برنامه‌ی بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢۴ پاریس قرار دارند.پارامچ‌اندازی از ورزش‌های معروف و رایج ازبکستان و منطقه آسیا محسوب می‌شود که با پیشنهاد میزبان، برای اولین بار به بازی‌های پاراآسیایی جوانان در تاشکند اضافه شده است.

فدراسیون جهانی مچ‌اندازی یکی از فدراسیون‌های ورزشی‌ست که از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به رسمیت شناخته شده است.

 

پنجمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان با حضور حدود ١٠٠٠ ورزشکار از ۴۵ کشور (بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۲۵ – مهر ۱۴۰۴) به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می‌شود. 

 

آخرین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان، آذر ماه ١۴٠٠ در منامه بحرین و با شرکت بیش از ٧۵٠ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار شد و کاروان ایران با ۱۴۴ مدال (۵۱ طلا) به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.
کد خبر : ۶,۶۷۰
اشتراک در