۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ۰۴:۱۶
پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴/  پرونده تکواندوی ایران با ٢ برنز بخت و حق‌شناس  در گرندپله بسته شد
ملی‌پوشان تکواندوی کشورمان با کسب دو مدال برنز در بخش مردان و یک نقره در بخش زنان، به کار خود در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ پایان دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در ادامه رقابت‌های پاراتکواندوی پاریس، علیرضا بخت و حامد حق‌شناس، شنبه نهم شهریورماه روی شیاپ‌چانگ گرندپله رفتند.

 

 

علیرضا بخت در دیدار رده‌بندی وزن ۸۰- کیلوگرم، با نتیجه قاطع ۲۹ بر ۶، نیکولا اسپاجیچ از صربستان را شکست داد و به نشان برنز پارالمپیک پاریس دست یافت.

بخت پس از استراحت در دور نخست، مقابل نورلان دومبایف از قزاقستان در راند طلایی به برتری رسید.

او با قبول شکست در مبارزه با اسدبک توشتمیروف قهرمان قزاقستانی جهان (۱۸ بر ۱۲) از راهیابی به فینال بازماند و در رده‌بندی به عنوان سومی دست یافت.

 

Alireza Bakht 700

 

همچنین حامد حق‌شناس آخرین پاراتکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران نیز با شکست حریف قزاقستانی به مدال برنز این بازی‌ها رسید. 

در جریان دیدار رده بندی وزن ۸۰+ کیلوگرم پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، حامد حق‌شناس مقابل نیشان اومیرالی به میدان رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید تا صاحب مدال برنز پارالمپیک شود.

حق‌شناس پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر لیو لودونگ از چین ۱۹ بر ۱۶ به برتری رسید اما در نیمه نهایی مقابل مت بوش از بریتانیا ۲۶ بر ۱۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

 

Haghshenas

 

کد خبر : ۶,۸۵۰
اشتراک در